Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

zmiana ustawień

Sobota, 4 maja 2024
Imieniny: Floriana, Michała i Moniki
Text Version
High contrast
A- A+

GTranslate

Wybierz język
Polish
French
German
Italian
Portuguese
Russian
Spanish

Urząd

Informacja o ryzyku wystąpienia przekroczenia średniorocznego poziomu docelowego dla benzo(a)pirenu w pyle zawieszonym PM10

24.04.2024

Analiza wyników pomiarów benzo(a)pirenu w pyle zawieszonym za okres od 01.04.2023 r. do 10.03.2024 r. wskazuje na ryzyko przekroczenia średniorocznego poziomu docelowego dla benzo(a)pirenu na terenie naszego powiatu.

Przyczyna: Emisja z sektora bytowo-komunalnego.

Przewidywany czas trwania ryzyka: od dnia 23.04.2024 do dnia 31.12.2024

W przypadku nasilenia objawów chorobowych zalecana jest konsultacja z lekarzem.

Zaleca się również:

• zwiększenie nadzoru nad osobami przewlekle chorymi, w tym niepełnosprawnymi,
  • prowadzenie szerokiej edukacji adresowanej przede wszystkim do uczniów szkół podstawowych, średnich oraz ich prawnych opiekunów, dotyczącej problemu zanieczyszczonego powietrza oraz możliwych zachowań i czynności zmniejszających ryzyko narażenia na wysokie stężenia zanieczyszczeń w tym pyłu zawieszonego.

Osoby cierpiące z powodu chorób serca mogą odczuwać pogorszenie samopoczucia np. uczucie bólu w klatce piersiowej, brak tchu, znużenie.

Osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego mogą odczuwać przejściowe nasilenie dolegliwości, w tym kaszel, dyskomfort w klatce piersiowej, nasilenie się objawów ataków astmy.

W załączniku szczegółowe informacje o ryzyku przekroczenia poziomów docelowych.

Załącznik: